piątek, 30 września 2016

Wołowina w sosie pomidorowym z marchewką i groszkiem





Robiąc to danie nawet się nie spodziewałam że będzie takie dobre :) Taki obiad zadowoli każdego mięsożercę. Sycący pięknie pachnie ziołami. Mam już pomysł na kolejną wersję. Tymczasem delektujcie się  :)

  • 0,5kg wołowiny mielonej
  • 3 marchewki
  • 1/2 puszki groszku (bez zalewy)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 400ml przecieru pomidorowego
  • 400ml bulionu
  • papryka czerwona mielona
  • tymianek
  • posiekany świeży koperek
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 łyżka mąki pszennej


W głębokiej patelni lub rondlu rozgrzewamy tłuszcz i podsmażamy mięso z posiekaną cebulką, czosnkiem. Dorzucamy także marchewkę pokrojoną w kostkę.

Następnie dodajemy przecier pomidorowy, bulion i przyprawy. Dusimy na małym ogniu aż mięso będzie miękkie.

Dodajemy mąkę rozmieszaną w 2 łyżkach wody i dorzucamy groszek. Całość należy zagotować. Ja na końcu dodałam posiekany koperek.

Podajemy z pieczywem. Bagietka będzie najlepsza ;)




3 komentarze:

  1. Super danie, chętnie wypróbuję :) Rozbawił mnie również ten "posikany" świeży koperek w składnikach, udana literówka :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheh, dziękuję na uwagę już poprawione! :) jedna literka a ile śmiechu :D

      Usuń
  2. Witaj! Jesteśmy zbiorem blogów kulinarnych. Jeśli chcesz zwiększyć ilość odwiedzin swojego bloga oraz pozyskać nowych fanów, to serdecznie zapraszamy do dodania swojego bloga do naszego Katalogu Smaków. Dołącz do nas, a nie pożałujesz :) http://www.katalogsmakow.pl

    OdpowiedzUsuń