niedziela, 18 września 2016

FIT batony owsiane z masłem orzechowym i żytem




Zachciało mi się czegoś słodkiego co na dłużej zaspokoi mój głód ;) Przeglądając przepisy wpadło mi parę w oko na batony owsiane z masła orzechowego i okazało się że mam żyto "dmuchane" i nie wiem co z nim zrobić. Batony idealne na drugie śniadanie, do szkoły, do pracy, myślę że i maluchom posmakują ;)

Składniki:

  • 1 szklanka masła orzechowego
  • 1/2 szklanki syropu klonowego (można zamienić na miód czy syrop z agawy)
  • 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych górskich
  • 1 i 1/2 szklanki żyta ekspandowanego (można zamienić na grykę, orkisz, pszenicę itp)
  • 4 łyżki ziaren słonecznika


Masło orzechowe rozpuszczamy w garnuszku by było lejące. Dodajemy syrop klonowy i mieszamy.
Do miski wrzucamy żyto, płatki górskie i słonecznik.

Do ziaren dodajemy mieszankę masła i dokładnie mieszamy.

Przygotowaną masę wykładamy na blaszkę (20x20) wyłożoną papierem do pieczenia.
Równomiernie i dobrze dociskając. Wkładamy do lodówki na 2h.
Następnie kroimy wg uznania i domowe batony gotowe!

Pyyyyycha!




2 komentarze: