sobota, 10 marca 2018

Ciasto rafaello na krakersach bez pieczenia



To ciasto jest meega! Koniecznie musicie je zrobić. Jego przygotowanie nie zajmuje dużo czasu i nie jest skomplikowane. Mówię Wam warto, bo to niebo w gębie. Z pewnością przypadnie do gustu wszystkim maniakom kokosa ;)


Składniki:

  • 250g mleka
  • 80g cukru trzcinowego
  • 60g wiórek kokosowych
  • 2 żółtka
  • ziarenka z jednej laski wanilii
  • 25g skrobi ziemniaczanej
  • 25g mąki pszennej


Dodatkowo:

  • 100g oleju kokosowego
  • paczka krakersów
  • 2 łyżki wiórków kokosowych na wierzch


Wszystkie składniki oprócz oleju kokosowego wrzucamy do garnka. Mieszamy rózgą i gotujemy na małym ogniu przez około 10 min. Aż powstanie gęsta masa. Następnie dodajemy olej kokosowy i mieszamy (już nie podgrzewając).

 Jeżeli masa nie będzie się chciała wymieszać z olejem wymieszajcie całość mikserem.

Ja swoje ciacho zrobiłam w foremce silikonowej 20cmx10cm. Możecie równie dobrze wykorzystać jakąś małą tortownicę.

Masę dzielimy na trzy części. W foremce układamy:

  • krakersy
  • masa
  • krakersy
  • masa
  • na wierzch wiórki kokosowe


Wkładamy na noc do lodówki. Ja po godzinie (musiałam :D) odkroiłam kawałek i też było dobre -krakersy były bardzo chrupkie ;)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz