niedziela, 14 stycznia 2018

FIT kokosowo daktylowe kulki mocy




Nowy rok w pełni, nowe postanowienia. Jako że od słodyczy to ja zdecydowanie jestem uzależniona wraz z nowym rokiem po raz tysięczny podejmuje wyzwanie ograniczania cukru ;) Na razie nie jest źle. Jako że wiele pokus czyha to tym razem moje smaki powędrowały w stronę kokosa i jakże słodkich daktyli. Tak powstały właśnie te kulki a jako że daktyle są dla mnie meeega słodkie postanowiłam ich smak zneutralizować gorzkim kakao. Wyszło pysznie, spróbujcie sami.

Składniki na ok.10-12 kulek:
  • 1 szklanki daktyli namoczonych w wodzie
  • 1 szklanka wiórków kokosowych
  • 2 łyżki płatków owsianych górskich
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • mąka kokosowa -opcjonalnie

Daktyle zalałam wrzątkiem i mączyłam cały dzień.
Następnie odsączamy je z wody, wrzucamy do malaksera razem z wiórkami i i kakao. Całość miksujemy aż daktyle będą gładką masą. Do masy dodajemy płatki i mieszamy.
Formujemy kulki wielkości orzecha laskowego.
Obtaczamy w mące kokosowej. Są równie smaczne bez tego :)

Przechowywać należy je w lodówce.



2 komentarze:

  1. Ślinka leci na sam widok :) Boskie!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń