środa, 10 stycznia 2018

Czekoladowy tort Kinder



Już od kilku lat co roku piekę mężowi tort na imprezkę urodzinową. W tym roku chciałam żeby tort nie tylko był smaczny ale także cudownie się prezentował. Tort musiał być czekoladowy, postanowiłam więc na wierzch zrobić dekorację z kinder słodyczy :) Samo ciasto nie było zbyt słodkie za to krem nadawał całości odpowiednią słodycz. Tort nie był ciężki, przyjemnie się go jadło. A mąż powiedział że to najlepszy tort jaki zrobiłam ;)

Składniki na ciasto o średnicy 23cm:
  • 150g cukru
  • 4 duże jajka 
  • 75g mąki ziemniaczanej
  • 70g mąki pszennej
  • 3 łyżki gorzkiego kakao

Białka oddzielamy od żółtek.
Białka ubijamy na sztywną pianę. Stopniowo dodajemy cukier cały czas miksując.
Następnie dodajemy po jednym żółtku.
Mąki mieszamy razem z proszkiem do pieczenia. Małymi porcjami dodajemy mąkę do masy.
Na końcu dodajemy kakao. 

Tak przygotowaną masę wylewamy do formy ( ja nie używam tłuszczu ani papieru do pieczenia używam super formy silikonowej ze szklanym dnem - polecam :)

Ciasto pieczemy 180st C ok. 30-40 min. Do suchego patyczka. Ostudzone ciasto równo i delikatnie przekrajamy na dwie części.

Składniki na krem:
  • 400ml śmietany kremówki 36%
  • 300g gorzkiej czekolady
  • 200g serka mascarpone

Krem należy przygotować najlepiej dzień wcześniej wieczorem. Albo chociaż z 5-6h przed podaniem. Ja zrobiłam to wieczorem.

Śmietankę podgrzewamy (nie dopuścić do wrzenia) i mieszamy z czekoladą. Tak by nie było grudek. Masę wkładamy do lodówki. Rano (lub po kliku h) miksujemy tak by powstał gęsty i zbity krem. Następnie stopniowo dodajemy serek mascarpone. 

Poncz kawowy:
  • 1 łyżeczka kawy 
  • 50-70ml wody

Kawę zalewamy wodą.

Wierzch tortu:
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 100ml śmietanki słodkiej
  • 2 kinder bueno (białe i mleczne)
  • 1 kinder niespodzianka
  • 1 paczka kinder czekoladek
  • 1 batonik kinder country
Czekoladę rozpuszczamy w gorącej kąpieli wodnej razem ze śmietanką.

Wykończenie tortu:

Dolny blat tortu nakrapiamy ponczem kawowym. Wykładamy na niego 3/4 kremu czekoladowego. Nakładamy na krem drugi blat ciasta od spodu także nasączony ponczem. Pozostałą ilością kremu dekorujemy równomiernie boki i wierzch ciasta. Ja włożyłam ciasto do lodówki na 30 min.

Po tym czasie na wierzch wylałam polewę czekoladową i całość udekorowałam słodkościami kinder. Tort przygotowałam z samego rana w dniu imprezy urodzinowej ;)





2 komentarze: