czwartek, 14 września 2017

Brownie z suszonymi śliwkami



Ostatnio u nas często pojawia się Brownie - po pierwsze pogoda nie rozpieszcza więc my się rozpieszczamy słodkościami, po drugie przy maluszku łatwo je zrobić bo nie wymaga wielkiego nakładu czasowego i nie jest skomplikowane. Ty razem zapraszam Was na bardziej jesienną wersję z dodatkiem śliwek suszonych :)

Składniki:

  • 200g masła
  • 200g gorzkiej czekolady
  • 3 jajka
  • 240g cukru drobnego do wypieków
  • 130g mąki pszennej
  • 200g suszonych śliwek



Czekoladę roztapiamy z masłem w gorącej kąpieli lub w garnuszku na małym ogniu.
Jajka ubijamy krótko z cukrem.
Do masy dodajemy roztopione masło z czekoladą (musi być ostudzone!).
Następnie dodajemy mąkę - całość dokładnie mieszamy.

Śliwki suszone kroimy na mniejsze kawałki. Ciasto wlewamy do tortownicy 25cm, nie smarowałam jej niczym bo użyłam silikonowej.

Na wierzch układamy śliwki i wkładamy do piekarnika 180st C na 30 minut.




4 komentarze:

  1. U mnie dzieciaki uwielbiają brownie i często je robię. Robię je z rożnych przepisów i ostatnio zrobiłam z Twojego. Wyszło wspaniałe, tylko zamiast śliwek dałam daktyle, bo są słodsze, a moje dzieciaki nie za bardzo chcą jeść śliwki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i polecam się na przyszłość :) Muszę spróbować z daktylami :) Dzięki za pomysł :)

      Usuń
  2. suszone sliwki musza byc swietnym dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Nawet się nie spodziewałam, że będzie takie dobre :)

      Usuń