wtorek, 24 października 2017

Proste ciasto jabłkowe z cynamonem i kardamonem




Jabłkowo się zrobiło na blogu, ale cóż poradzę, że teraz i jabłka są najlepsze i pogoda najlepsza na takie wypieki ;) Jesienna aura za oknem więc, aż się prosi o zrobienie takiego aromatycznego ciacha z jabłkiem :) Ciasto jest ekspresowe w przygotowaniu, ma proste składniki. Nie jest z tych "lekkich i puszystych" raczej bardziej zbite i mocno jabłkowe. Cudownie pachnie cynamonem i kardamonem.

Składniki:
  • 150ml oleju rzepakowego
  • 2 duże jajka lub 3 mniejsze
  • 2 łyżki miodu
  • 150g cukru trzcinowego
  • 270g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki kardamonu
  • 3 jabłka obrane i pokrojone w kostkę 
  • 2 duże łyżki jogurtu greckiego lub śmietany (można pominąć) [edit]
Lukier:
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • ok. 1 łyżeczki mleka/wody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

W jednej misce mieszamy mokre składniki: jajka, olej, miód. 
Gdy robiłam ciasto praz tysięczny ubijałam jajka przez 5 min mikserem. [edit] Ciasto było odrobinę bardziej puszyste. Gdy nie macie miksera, czasu albo chęci możecie pominąć ubijanie a ciasto będzie i tak bardzo dobre ;) [edit]

W drugiej misce mieszamy suche składniki: mąkę, cukier, proszek do pieczenia, cynamon, kardamon.
Do mokrych składników dodajemy suche, całość dokładnie mieszamy. Na końcu dodajemy pokrojone jabłka i mieszamy.

Wlewamy do formy o średnicy ok. 26cm. Ja używam silikonowej. Pieczemy w 180st C do suchego patyczka, czyli ok. 30-40 min.

Wszystkie składniki na lukier mieszamy. Gdy będzie zbyt lejący dodajcie więcej cukru, gdy zbyt gęsty odrobinę mleka/wody ;)

Wystudzone ciasto polewamy cynamonowym lukrem. 



5 komentarzy:

  1. U mnie siedzi już w piecu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Skorzystałam z przepiu już drugi raz. Ciasto jest przepyszne, a robi się je błyskawicznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :)
      ja też już je robię chyba 10 raz :)

      Usuń