wtorek, 29 sierpnia 2017

Dżem z cukinii




Mama wpadła na pomysł zrobienia dżemu z cukinii. Okazało się że w internecie można znaleźć sporo przepisów. Od babci dostałam sporo pięknych dorodnych cukinii, część poszła na leczo, ale ileż można.. ;) Reszta znalazła się w słoikach w formie dżemu. Smak jest tak naprawdę taki jaka będzie galaretka - ja zdecydowałam się na agrestową.

Z podanej ilości wychodzi około 2l dżemu - ilość słoików zależy od ich pojemności ;)

Składniki:

  • 2,5kg cukinii ( waga już obranej i wydrążonej)
  • 400g cukru
  • 2 galaretki agrestowe


Cukinie obrać, wydrążyć, pokroić w mniejsze kawałki, zalać szklanką wody i gotować (na małym ogniu) do miękkości. Mieszać od czasu do czasu.
Ja odsączyłam prawie całą wodę i zblendowałam resztę.

Następnie dodać do musu galaretkę i cukier. Gotować na małym ogniu przez 15 min.

Powstały dżem włożyć do słoików, mocno i szczelnie zakręcić i obrócić do góry dnem.
Zostawić najlepiej na całą noc do ostygnięcia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz