sobota, 24 listopada 2018

Placki z dynią / Pancakes dyniowe





W tym roku trochę bardziej polubiłam się z dynią, kupiłam jedną dużą i upiekłam w piekarniku zrobiłam puree i wykorzystałam do kilku przepisów. Dzisiaj zapraszam Was na puszyste placuszki ;)

Składniki:

  • 200g puree z dyni
  • 2 jajka
  • 3 łyżki oleju kokosowego/ oleju/oliwy
  • słodzidło do smaku, użyłam cukru trzcinowego 
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej


Dodatkowo:

  • cukier puder
  • powidła śliwkowe


Do miski wrzucamy puree z dyni - musi być zimne. Dodajemy jajka i mieszamy. Następnie dodajemy mąkę, sodę, słodzidło oraz olej i całość dokładnie mieszamy żeby nie było grudek. U mnie wystarczyła drewniana łyżka, ale możecie użyć miksera na małych obrotach ;)

Pierwszą partię placków smażę zawsze na dodatkowej porcji tłuszczu, kolejne już tego nie wymagają.
Placuszki pieczemy na malutkim ogniu, gdy się ładnie zarumienią przekładamy na drugą stronę, także do zarumienia.

Podajemy z cukrem pudrem albo powidłami. Możecie użyć innych dodatków :)


1 komentarz: