sobota, 1 lipca 2017

Lekka sałatka z jajkiem, kurczakiem i musztardowym dipem



To moja sałatka awaryjna, sprawdza się zarówno na lunch, obiad czy kolację. Składniki można dowolnie modyfikować - nie masz pomidora dorzuć rzodkiewkę, brakuje ogórka możesz go pominąć ;) Ale pamiętajcie że im więcej warzyw tym lepiej Możecie pominąć kurczaka - ja tak robię gdy jem ją na kolację albo gdy mi się nie chce go smażyć. Dip jest jak dla mnie wyśmienity i w wersji do obiadu nadaję się nawet do samej sałaty. Wariantów jest wiele więc inspirujcie się i do roboty ;)


Składniki na dwie porcje:

  • 1 opakowanie mix sałat ( mnie z rukolą)
  • 1 papryka czerwona
  • 2 małe pomidory
  • 2 ogórki zielone gruntowe
  • 4 jajka
  • 1 mała pierś z kurczaka+ ulubione przyprawy
  • 1 awokado (miękkie)


Dip:

  • 4 łyżeczki musztardy Dijon
  • 4 łyżeczki oleju lnianego (może być oliwa z oliwek)
  • 4 łyżeczki miodu
  • 4 łyżeczki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny



Kurczaka smażymy z ulubionym przyprawami. Kroimy w paski.
Jajka gotujemy na twardo, obieramy ze skorupek i kroimy na ćwiartki.
Paprykę kroimy w paski.
Pomidory w kostkę.
Ogórki obieramy ze skórki i kroimy w plasterki.
Awokado przekajamy na pół. Wyjmujemy pestkę, obieramy ze skóry i kroimy w paski.

Dip: Wszystkie składniki mieszamy.

Na talerz wykładamy sałaty, następnie warzywa, awokado, jajka i kurczaka. Całość polewamy sosem i gotowe :) Pychota.. ;)





1 komentarz: