sobota, 22 sierpnia 2015

Domowe jagodzianki



Pierwszy raz z jagodziankami i na pewno nie ostatni. Polecam każdemu zrobienie domowych bo nie są trudne w wykonaniu a bardzo smaczne! Jagodny możecie jeszcze znaleźć w każdym warzywniaku czy na targowisku.

Przepis pochodzi z strony Tatter i jest doskonały a jagodzianki wyśmienite! :) 

Składniki:
  • 500 g mąki chlebowej ( użyłam typ 650)
  • 1 i 1/2 łyżeczki drożdży instatnt
  • 1 szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego domowej roboty

Nadzienie:
  • 400g jagód
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Dodatkowo:
  • lukier (cukier puder+woda)

Mąkę łączymy z drożdżami.
Wlewamy mleko, wbijamy jajko mieszamy dokładnie. Dodajemy resztę składników. Zagniatamy miękkie plastyczne jednorodne ciasto i odkładamy na godzinę aż wyrośnie. W ciepłym miejscu, w misce przykryte ściereczką.


Jagody mieszamy z cukrem i mąką.

Ciasto zwijamy w rulon i dzielimy na 16 części. Te zagniatamy w kulki odstawiamy na 15 min. do wyrośnięcia. Z każdej kuli robimy placek ( ja robiłam to ręką ale można rozwałkować).

Na środek kładziemy łyżkę jagodowego farszu. Zlepiamy placki jak pierogi (dokładnie!) I delikatnie formujemy w kształt owalnych bułeczek. Układamy na blasze i zostawiamy na 15 min do wyrośnięcia.

Pieczemy w 200 st ok. 15-20 min.

Gotowe polewamy lukrem. Ja zrobiłam to gdy trochę ostygły.




1 komentarz: