czwartek, 3 kwietnia 2014

Tartaletki waniliowo-kawowe bez pieczenia


Poprostu niebo w gębie! Słodziutkie i z moim ulubionym dodatkiem KAWĄ! Tym razem w pastaci palonych ziaren kawy oblanych gorzką i mleczną czekoladą. W przygotowaniu bardzo szybkie, bez pieczenia na ciasteczkowym spodzie :)

Składniki na 5-6 tartaletek*:

  • 220g ciastek HIT z nadzieniem czekoladowym (1 paczka)
  • 50g masła

Nadzienie:

  • 1 budyń bez cukru o smaku waniliowym
  • 1 laska wanilii
  • 500ml mleka
  • 1 i 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 50-60g masła

Dekoracja:

  • palone ziarna kawy oblane czekoladą można użyć np. M&M ;)

Ciasteczka rozdrabniamy tak żeby miały konsystencję piasku. Ja najpierw rozgniotłam je rękami a potem dokończyłam blenderem ;) Masło roztopić na gazie. Jak będzie zimne wymieszać z pokruszonymi ciastkami ( ja użyłam blendera ale nie szło to zbyt dobrze więc wymieszałam rękami bardzo dokładnie). I nakładamy do tartaletek mocno dosciskając. Wkładamy do lodówki i bierzemy się z przygotowanie kremu.

Budyń przygotować jak na opakowaniu z tym, że do proszku budyniowego dodajemy dodatkowo mąkę ziemniaczaną. Laskę wanili przecinamy wzdłóż i za pomocą noża wydobywamy ziarenka i dodajemy do mleka. Proszek budyniowy dodajemy jeszcze zanim mleko zacznie się gotować i cały czas mieszamy unikniemy w ten sposób powstania grudek.

Gdy budyń będzie gotowy wierzch przykrywamy folią spożywczą tak żeby się z nim stykała nie powstanie wtedy korzuch. Masę należy bardzo dobrze schłodzić dopiero gdy będzie całkowicie zimna dodajemy masło ( w temp. pokojowej) i cukier całość miksujemy na gładką masę.

Masę nakładamy na tartaletki i dekorujemy ziarenkami ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz